O nás
Základné identifikačné údaje:
- Organizácia : Centrum sociálnych služieb Bardejov
- Právna norma : Rozpočtová organizácia
- Zriaďovateľ : Mesto Bardejov
- IČO : 17 14 93 55
Centrum sociálnych služieb ( ďalej len CSS ) je zariadenie sociálnych služieb, ktoré poskytuje svoje služby v 6 svojich prevádzkach na území mesta Bardejov. Sídlo od 01.07.2015 je na ulici Wolkerova 594/11. CSS poskytuje sociálne služby v zmysle zákona č. 448/2008 Z.z o sociálnych službách v nasledovných zariadeniach:
• Zariadenie pre seniorov, Wolkerova 11
• Zariadenie pre seniorov, Toplianska 9
• Zariadenie opatrovateľskej služby Wolkerova 11
• Denný stacionár, Toplianska 9A
• Nocľaháreň, Kacvinského 13
• Útulok, Kacvinského 13
Podporné sociálne služby:
• Jedáleň, Wolkerova 11
• Jedáleň, Toplianska 9
• Senior centrum, Toplianska 9A
• Denné centrum, Toplianska 9A
• Denné centrum, Bardejovská Nová Ves
• Denné centrum, Dlhá Lúka
• Denné centrum, Mihaľov
CSS poskytuje sociálne služby formou celoročnou pobytovou v Zariadení pre seniorov a v Zariadení opatrovateľskej služby. V dennom stacionári poskytuje sociálne služby ambulantnou formou.
Myšlienka na úvod:
„ Ak chceš pomôcť druhým a pritom oni sami si nechcú pomôcť, neostáva ti nič iné, iba mať ich rád takých, akí sú.´´
Základným poslaním CSS Bardejov a zároveň víziou je:
Aktívne starnutie ako príležitosť hľadať spôsoby, ktoré umožnia ovplyvňovať kvalitu svojho života.
Hlavný cieľ zariadenia:
Uplatňovaním inovatívnych prístupov a metód v práci, zvyšovať prijímateľom kvalitu ich života, a tým im zabezpečiť sociálnu istotu, ako aj ich individuálne potreby.
V rámci neustáleho zvyšovania kvality poskytovaných sociálnych služieb sa budeme snažiť vytvárať prostredie dôvery, spolupatričnosti, atmosféru vzájomného rešpektu a profesionálnej odbornosti a zodpovednosti.
Kroky pre naplnenie hlavného cieľa zariadenia:
- Systém manažérstva kvality uplatňovať ako nástroj trvalého skvalitňovania sociálnych služieb.
- Poznať individuálne potreby prijímateľov sociálnej služby, akceptovať ich individualitu a využívať ich schopnosti, zručnosti a vedomosti pri organizácií života v zariadení.
- Spolupracovať s blízkymi osobami umiestnených prijímateľov, so zainteresovanými inštitúciami a s partnerskými združeniami.
- Priebežne monitorovať, analyzovať a plniť požiadavky, očakávania a spokojnosť prijímateľov sociálnej služby.
- Dlhodobú úspešnosť v poskytovaní sociálnych služieb stavať na profesionalite zamestnancov a ich trvalom odbornom a osobnostnom rozvoji i Etickom kódexe zamestnanca.
- Vytvárať bezpečné a ergonomické pracovné prostredie, vylučovať možné chyby a podporovať vzájomnú dôveru, zodpovednosť, motiváciu a kooperáciu.
- Vytyčovať, pravidelne vyhodnocovať, aktualizovať strategické a ďalšie ciele zariadenia.
- Uplatňovať princíp prevencie úrazov pred princípom nápravy.
- Minimalizovať riziko úrazov a mimoriadnych udalostí.
Čiastkové ciele rozvoja zariadenia.
Skvalitnenie procesu individuálneho plánovania.
- intenzívnejšie prepojiť jednotlivé úseky zariadenia v procese individuálneho plánovania
- zvýšená kontrola administrácie individuálnych plánov kľúčovými pracovníkmi
- informovanie prijímateľov sociálnych služieb o ďalších možnostiach, ktoré im pomôžu zvýšiť kvalitu ich života na spoločných stretnutiach
- zisťovanie zmien v cieľoch prijímateľov sociálnej služby na základe ich fyzických a psychických zmien
- zintenzívniť spoluprácu prijímateľ- poskytovateľ – rodina
termín hodnotenia: priebežne
Aktívne využívanie marketingu v zariadení.
- profesionalizácia odborných úsekov pri skvalitňovaní ponúkaných sociálnych služieb
- skvalitňovať špecifické potreby prijímateľov sociálnej služby a zisťovať ich nové potreby, špecifikovať tie, ktoré v značnej miere ovplyvňujú kvalitu ich života a životný štýl
termín hodnotenia: priebežne
Dosahovať čo najlepšie výsledky v štandardoch kvality.
- oboznámiť nových zamestnancoch s obsahom a cieľmi štandardov kvality, dbať na ich aplikáciu v praxi
- pravidelné stretnutia vedúcich zamestnancov so svojimi zamestnancami na jednotlivých úsekov za účelom informovanosti a komunikácie o nových skutočnostiach v zariadení, metódach a možnostiach pri poskytovaní sociálnej služby, výmena skúseností
- pravidelné stretnutia všetkých zamestnancov CSS na iných ako pracovných podujatiach za účelom stmelenia kolektívu, výmena skúseností, vzájomne spoznávanie a komunikácia medzi nimi
termín hodnotenia: priebežne
Supervízia v zariadení.
- naplánovať supervízne stretnutie na ďalšie obdobie
- analýza a vyhodnotenie postrehov supervízora a ich aplikácia pre zlepšenie potrieb zamestnancov
- vyčlenenie finančných prostriedkov pre individuálne supervízie a možnosť spolufinancovania aj zo strany zamestnancov
termín hodnotenia: priebežne
Ďalšie vzdelávanie odborných zamestnancov.
- účasť na vzdelávacích programoch a možnosť ďalšieho odborného rastu zamestnancov
- získanie fyzioterapeutov pre zariadenie
- uplatňovať morálne ocenenie za bežné činnosti zo strany stredného a vrcholového manažmentu a zriaďovateľa CSS
termín hodnotenia : priebežne
Realizácia nových metód a skúseností sociálnej rehabilitácie zo zahraničia (Česko,....)
- realizovať nové inovatívne postupy a skúsenosti v sociálnej rehabilitácií
- práca psychológa v zariadení v individuálnych prípadoch
- možnosť využívať rôzne duchovné a psychologické praktiky pri uspokojovaní individuálnych potrieb prijímateľov sociálnej služby
termín hodnotenia: priebežne
Silné stránky CSS:
1. Výborná strategická poloha všetkých prevádzok.
2. Motivácia a angažovanosť všetkých zamestnancov zariadenia na uskutočňovanie zmien pri poskytovaní sociálnych služieb.
3. Presadzovanie myšlienok a poslania sociálnych služieb na verejnosti a ich pozitívna prezentácia.
4. Ďalšie vzdelávanie zamestnancov zamerané na zvyšovanie kvality poskytovaných služieb a kvality života prijímateľov.
5. Získavanie ďalších podporovateľov a dobrovoľníkov pre zabezpečovanie plánov, poslanie a napĺňanie cieľov zariadenia.
6. Sociálne kontakty prijímateľov.
7. Ochota prijímateľov preberať na seba zodpovednosť – spôsobilosť na právne úkony.
8. Široká ponuka kultúrnych, spoločenských a športových aktivít.
Slabé stránky CSS:
1. Nejednotný postup zamestnancov pri individuálnej práci s prijímateľmi.
2. Nejednotnosť v prístupoch, postojoch a pohľadoch na prijímateľa.
3. Staré a opotrebované budovy.
4. Bariérovosť.
5. Nízke príjmy prijímateľov sociálnej služby.
6. Komunikácia s rodinnými príslušníkmi, absencia kontaktu s nimi.
7. Nedostatok kvalitných odborných zamestnancov.